Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Raskausajan ravitsemussuositukset

Raskausajan ravitsemussuositukset

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 06.10.2014 19:45

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Raskausajan ravitsemussuositukset

ViestiKirjoittaja anne-marie » 14.03.2017 12:53

En sanoisi "jo" ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Minulla 1. käynti on rv 10+0 (tulossa) ja olen tähän mennessä ehtinyt tuskailla vaikka mitä ravitsemukseen ja lääkitykseen liittyvää ja sitten yrittänyt etsiä tietoa netistä. Tietoa tarvitsisi jo paljon aiemmin, vai onko se merkityksetöntä, kuinka paljon juo kahvia ja syö maksaa jne. ihan ensimmäisten viikkojen aikana? Olen lukenut suositukset, joihin oli linkki kotipaikkakuntani äitiysneuvonnan sivuilla ja noudattanut niitä melko orjallisesti. :)
anne-marie
 
Viestit: 17
Liittynyt: 14.03.2017 12:40

Re: Raskausajan ravitsemussuositukset

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 17.03.2017 19:32

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Raskausajan ravitsemussuositukset

ViestiKirjoittaja Heinis » 16.05.2017 13:05

Mä oon noudattanut aika tarkkaan suosituksia - tosin eipä niistä älyttömän moni omaan elämään vaikutakaan. Aurajuusto ja kylmäsavulohi jäivät joulupöydästä, ja muutenkin kaikenlaisia herkkujuustoja odottelen kyllä, kun tämä meidän tyyppi maailman saapuu :) Kofeiinipitoisten juomien suurkuluttajana suosituksista on toisinaan tullut lipsuttua etenkin viikonloppuisin, mutta keskimäärin sekin asettuu suositusten tasolle.

Harmia on aiheuttanut lähinnä anopin ja tämän miesystävän vinoilut asiasta.
Heinis
 
Viestit: 5
Liittynyt: 11.05.2017 10:07

Re: Raskausajan ravitsemussuositukset

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 16.05.2017 20:57

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Raskausajan ravitsemussuositukset

ViestiKirjoittaja Heinis » 17.05.2017 09:17

No, liekö ollut sattumaa, että joulun aikaan kun olin jättänyt vierailulla aurajuuston ja kylmäsavulohen väliin, anoppi postasi Facebookiin tällaisen "kuinka vaan selvittiin hengissä, vaikka meidän äidit söi aurajuustoa jne." -tekstin. Viimeksi vinoilua tuli siitä, kun tarkistin, mitä remoulade-majoneesi sisältää. "Joo siinä on syanidia". Taustana tässä siis myös se, että kun mulla ei ole mitään ruoka-aine- eikä muitakaan allergioita, eipä ole koskaan tarvinut aiemmin tarkistella, mitä mikäkin sisältää. Vinoilua (ja syyllistämistä) on tullut myös siitä, kun miehen siskon häät osuvat samalle viikonlopulle meidän lasketun ajan kanssa. Tai siis lähinnä siitä, kun sattuneesta syystä mieheni ei halua ko. viikonloppuna olla minusta 150 kilometrin päässä..
Heinis
 
Viestit: 5
Liittynyt: 11.05.2017 10:07

Re: Raskausajan ravitsemussuositukset

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 22.05.2017 19:53

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Raskausajan ravitsemussuositukset

ViestiKirjoittaja Heinis » 23.05.2017 10:05

No, se nyt oli toisaalta alusta asti selvää, ettei meistä anopin kanssa koskaan tule kovin läheisiä :) Hän ei tule kommenttiensa typeryyttä tajuamaan, ja sen osoittaminen toisaalta tuottaisi luultavasti vain lisää draamaa :D Kyllä tässä toimeen tullaan, onhan hän mieheni äiti ja tulevan lapsemme ainoa elossaoleva mummo. Oma äitini kuoli 1,5 vuotta sitten, mikä tietysti herkistää tällaiselle aika paljon.
Heinis
 
Viestit: 5
Liittynyt: 11.05.2017 10:07

Re: Raskausajan ravitsemussuositukset

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 01.06.2017 15:16

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Ravitsemus