Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Työssäjaksaminen raskausaikana

Re: Työssäjaksaminen raskausaikana

ViestiKirjoittaja neponen » 24.11.2017 10:22

Hei,

Olen yrittänyt syödä esim. sitrushedelmiä välillä ja juoda vettä. En ole ranneketta kokeillut. Vielä ei kuitenkaan ole onneksi niin huono vointi, että oksentelisin, tää väsymys ja etova olo tuntuu vaan tappavalta, kun en kehtaa olla töistä poiskaan.
neponen
 
Viestit: 5
Liittynyt: 15.11.2017 13:36

Re: Työssäjaksaminen raskausaikana

ViestiKirjoittaja Jojo » 20.12.2017 18:46

Aiemmassa raskaudessa kipeet supistelut alkoi rv 19 ja olin silloin siirtynyt ammatilliseenkuntoutukseen. Jouduin saikulle jäämään rv 24 tienoilla. Nyt tuntuu seisomatyö, kuormanpurku ja hyllyttäminen sekä kahdessa kerroksessa ravaaminen jo siltä että saikulle täytyy jäädä ensi kuussa. Nyt siis rv 17+5 ja huomannut et supistelee inhottavasti kun liikkuu paljon mutta ei vielä kipeästi.
Jojo
 
Viestit: 80
Liittynyt: 25.09.2017 14:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Työssäjaksaminen raskausaikana

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 26.12.2017 21:26

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Työssäjaksaminen raskausaikana

ViestiKirjoittaja tityy » 27.12.2017 14:50

Tässä alkuraskauden pahoinvoinnissa pohdituttaa, miten selviän töistäni. Tänään lounas tuli ylös, mutta onneksi olen yksin toimistolla. Huomenna pitäisi mennä töissä ihmisten ilmoille, niin se hieman jännittää, kun ei vielä haluaisi kenellekään kertoa. Mutta täytynee seurata mihin vointi kehittyy, että pystyykö töitä tekemään.
tityy
 
Viestit: 1
Liittynyt: 20.12.2017 15:11

Re: Työssäjaksaminen raskausaikana

ViestiKirjoittaja Jojo » 03.01.2018 21:24

Pahoinvointi on edelleen vahvasti läsnä mikä vaikeuttaa jaksamista. Selkäkivut ja supistelut myös häiritsevät ja nyt työpäivien aikana/jälkeen supisteluita tulee pari kertaa tunnissa ja viikkoja vasta 19+5. Lääkäriin pääsen onneksi viikon päästä jossa katsotaan parasta ratkaisua tilanteeseen.
Jojo
 
Viestit: 80
Liittynyt: 25.09.2017 14:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Työssäjaksaminen raskausaikana

ViestiKirjoittaja Kididis » 24.09.2019 21:06

Itse olen töissä asiakaspalvelutyössä, jossa joudun kantamaan yli 10kg tavaroita ja olen jalkojen päällä 8h, ainoa kunnon istumatauko on 30min ruokatauko...
Rv 15+2 ja tällä hetkellä työskentely tuntuu ajoittain raskaalta, selkä ja jalat on kovilla kun istua ei voi silloin kun haluaisi. Henkisesti myös on melko raskasta olla raskaana työssä, missä ei väsymystä saa ulospäin näyttää...
Viimeksi muokannut Kididis päivämäärä 27.10.2019 22:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Kididis
 
Viestit: 1
Liittynyt: 09.08.2019 22:33

Re: Työssäjaksaminen raskausaikana

ViestiKirjoittaja taavetti » 25.09.2019 06:59

Nyt rv 33+0 ja yhä ollaan töissä. Olen toimistohommissa, eli istumatyössä ja vaikka monet niin kuvittelee, ei se ole yhtään parempi kuin jaloillaan olo. Itelle ainakin paikallaan olo on pahinta, varsinkin suorana istuminen kun vauva ei meinaa mahtua vatsaan pituussuunnassa ja liitoskivut pahenee istuessa. Onhan tässä väsynyt, mutta en näe väsymystä miksikään syyksi olla pois töistä. :) ehtiihän sitä sitten iltaisin, viikonloppuisin ja äitiyslomalla lepäämään. :) kesälomaakaan en pitänyt, koska aloitin keväällä uudessa työssä, joten on kyllä mukavaa aloittaa loma parin viikon päästä! :) josko sitä ainakin 2-4 viikkoa ehtisi ihan lomailemaan ennen vauvan tuloa!
taavetti
 
Viestit: 33
Liittynyt: 07.06.2018 14:02

Edellinen

Paluu Raskausaika