Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Herkästi supisteleva kohtu

Herkästi supisteleva kohtu

ViestiKirjoittaja didi » 28.02.2019 15:10

Hei, löytyykö täällä muita odottajia, joilla kohtu supistelee herkästi? Olen itse raskausviikolla 24 ja supistuksia tulee päivittäin (sekä kipeitä että kivuttomia) ja pelko ennenaikaisesta synnytyksestä kova. Neuvolassa eivät tunnu olevan kovin huolissaan asiasta, viimeksi lääkäri tarkistanut tilanteen rv 17, jolloin kaikki alakerrassa oli ok.

Tuntuu, että kenelläkään tutullani ei tällaista ole näin aikaisessa raskauden vaiheessa ollut. Löytyisikö täältä kohtalotovereita? Seurataanko asiaa neuvolan puolelta esim lääkärintarkastuksilla?
didi
 
Viestit: 2
Liittynyt: 24.08.2017 07:49

Re: Herkästi supisteleva kohtu

ViestiKirjoittaja Mihara » 01.03.2019 21:19

Täällä on kohtalotoveri, mutten kyllä sanoisi että supistukset olisi kipeitä. Epämukavan voimakkaita osa kylläkin. Esikoisesta mulla alkoi rv19 supistukset, toisesta rv17 ja nyt tästä rv14. Nyt on 19+2 ja tällä viikolla yhtenä päivänä laskin ainakin 10 supistusta.

Puhuin asiasta eilen neuvolalääkärin kanssa ja hän ei ollut huolissaan, sillä kumpikin edellinen raskaus on mennyt päivän heitolla laskettuun aikaan asti. Käski vaan tarkkailla tilannetta ja mennä päivystykseen, jos supistuksia tulee paljon ja ne on voimakkaita ja aiheuttaa huolta. Edellisissä raskauksissa normaalien lääkärikäyntien yhteydessä tehty sisätutkimus on riittänyt ja riittänee tälläkin kertaa.

Inhottavaahan se on, kun lenkillä vauhti rajoittuu lyllerrykseen ja joskus yölläkin herää siihen, että maha ihan pinkeänä. Äidilläni myös supistellut kaikissa kolmessa raskaudessa alkuajoista lähtien, että taitaa olla sukuvika eikä sille mitään oikein mahda. Jos supistukset on kipeitä, niin sitten ottaisin yhteyttä lääkäriin, muuten vaan koittaa rajoittaa tekemisiä niin, ettei supistukset ainakaan provosoidu. Tsemppiä!
Mihara
 
Viestit: 1
Liittynyt: 01.03.2019 21:09

Re: Herkästi supisteleva kohtu

ViestiKirjoittaja nitta.30 » 11.03.2019 23:51

Hei,
Minullakin on herkästi supisteleva kohtu, joskin harjoitussupistukset ovat kivuttomia, joskin epämukavia, kun vatsa menee ihan kovaksi. Kyllä silloin pitää ihan pysähtyä. Tämän vuoksi jäin joululta pois töistä hoitovapaalle.
Esikoinen siis nyt 2v4kk ja hänestä supparit alkoivat ehkä rv 25.. olin sit saikulla vkolta 27 äitiysloman alkuun asti. Esikoinen syntyi laskettuna päivänä.
Nyt tässä toisessa raskaudessa menossa vko 22+2 ja ekat supistukset alkoivat ehkä rv 15.. olen syönyt viime aikoina säännöllisesti magnesiumia ja välttänyt rehkimistä - tuntuu että supistukset ovat vähentyneet.
Toivottavasti raskautesi etenee suppareista huolimatta loppuun asti! :)
nitta.30
 
Viestit: 2
Liittynyt: 22.08.2016 15:55

Re: Herkästi supisteleva kohtu

ViestiKirjoittaja Repsu » 16.03.2019 08:27

Mulla myös ollu supistuksia varmaan noin kk verran, viikkoja nyt 24. Kivuttomia ovat, mutta rasituksessa tulevat aina..lenkillä käynti on miellyttävää ensimmäisen 15 min, jonka jälkeen maha kovana ja vauhti muuttuu lyllerrykseksi. Neuvolasta sanoi, että hidastaa vain tahtia, kun supistelee, mutta ei sen kummempaa. Kolmatta odotan ja ikää yli 35, kahdesta ensimmäisestä ei ollut suppareita läheskään näin aikaisessa vaiheessa.
Repsu
 
Viestit: 1
Liittynyt: 17.12.2018 21:03


Paluu Raskausaika