Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Yllätyksiä ja ihmetyksiä

Yllätyksiä ja ihmetyksiä

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 12.12.2018 20:02

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Yllätyksiä ja ihmetyksiä

ViestiKirjoittaja Pietu » 18.12.2018 13:45

Itsellä mahan kasvamisesta johtuvat lihas ym. venymiset ovat olleet henkisesti raskaspaikka, koska pitänyt alkaa kiinnittää huomiota miten arjessa liikkuu, esim. nousee ylös sohvalta. Jotenkin olen ottanut hirveän raskaasi henkisesti tämän. Ja nyt ihan loppuraskaudesta se kuin pehmä pää on eli en muista asioita, enkä tartu toimeen normaalilla tarmolla, tekisi vain mieli tuijotella seinää tai telkkua kaiken aikaa. =)
Pietu
 
Viestit: 8
Liittynyt: 23.05.2018 14:17

Re: Yllätyksiä ja ihmetyksiä

ViestiKirjoittaja wanda » 18.12.2018 14:08

Itseä on yllättänyt tiputteluvuoto niihin aikoihin, kun normaalisti olisi menkat alkamassa. Aina säikähdän tiputtelua, mutta koska ei ole mitään normaalista poikkeavaa kipuilua, niin pelkällä säikähdyksellä olen selvinnyt. En osannut odottaa myöskään väsymystä, joka on vienyt voimat. Toisaalta vatsassa elää loinen, joka vie kaiken energian kasvullaan, niin väsymykselle löytyy hyvä syy :). Tunnetasolla kärsin ahdistusta, koska kehoni ei ole ihanteellinen kasvualusta pienelle elämänalulle. Etenkin iltaisin ahdistus iskee, koska pelkotilat ovat silloin voimakkaimmillaan. Onneksi olen saanut tukea puolisolta, joka on ymmärtänyt ja ottanut vastaan tunnemyllerrykseni yllättävän hyvin. Erittäin positiivisesti olen yllättynyt siitä, ettei pahoinvointia tai oksentelua ole ollut näin alkuraskauden aikana lainkaan. TG.
wanda
 
Viestit: 1
Liittynyt: 23.11.2018 01:13


Paluu Raskausaika