Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Harjoitussupistuksia jatkuvasti

Harjoitussupistuksia jatkuvasti

ViestiKirjoittaja tituliina » 24.10.2018 13:34

Odotan ensimmäistäni viikolla 28, ja minua mietityttävät jatkuvat harjoitussupistukset. Ensimmäiset kohdun kovettumiset bongasin jo joskus viikolla 15-16, ja sen jälkeen niitä on tullut tasaisesti koko ajan enemmän (tai sitten kasvaneen kohdun vuoksi vain huomaan ne paremmin).

Supistukset ovat täysin kivuttomia ja voin niiden aikana tehdä ihan normaalisti asioita - puhua, liikkua, hengittää jne. -, kohtu vain kovettuu hetkeksi, kunnes supistus menee itsestään ohi tai kun vaihdan asentoa, venyttelen tms. Välillä niitä tulee päivän mittaan yksittäisiä satunnaisesti esim. kerran tunnissa, välillä puolen tunnin-tunninkin ajan tunnen niitä viiden-kymmenen minuutin välein, useimmiten silloin kun olen levossa. Asennon vaihtaminen, ylös nouseminen, juomattomuus, juominen, rasitus, makuuasento, nukkuessa, valveilla - aivan sama mitä teen, supistuksia tulee ja menee omaan tahtiinsa. Mitään kipuja en tosiaan tunne, eikä koko asia edes häiritsisi, jollei epäilyttäisi että onkohan tämä ihan normaalia.

Onko muilla millaisia kokemuksia? Entäpä vinkkejä millä mahan kiristelystä ja kovistelusta pääsee eroon?
tituliina
 
Viestit: 3
Liittynyt: 17.05.2018 14:55

Re: Harjoitussupistuksia jatkuvasti

ViestiKirjoittaja Maisa. » 01.11.2018 09:17

Eipä niistä kovisteluista pääse eroon, ne vain kuuluu asiaan. Neuvolassa tietenkin kannattaa asiasta mainita, niin lääkäri voi tarkistaa, ettei supistukset ole päässeet tekemään "tuhojaan". Jos supistuksiin ei liity kipua, niin tuskinpa näin.

Mulla ensimmäisessä raskaudessa oli jostakin n. rv20 eteenpäin päivittäin harjotussupistuksia ja ne jatkuivat ihan loppuun asti. Kipuja ei ollut ja lääkärintarkastuksissa kaikki oli ok, niin en huolestunut. Toisessa raskaudessani, nyt toisella kolmanneksella, ei ole vielä suurempia kovisteluja tullut, mutta odottelen niiden kyllä säännöllistyvän piakkoin. Minulla supistukset lisääntyy selvästi esim. salilla tai kävellessä, mutta kyllä se maha joskus ihan levossakin voi mennä napakaksi.
Maisa.
 
Viestit: 9
Liittynyt: 24.02.2017 19:52


Paluu Raskausaika