Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Loppuraskauden painonnousu

Loppuraskauden painonnousu

ViestiKirjoittaja MLJ » 01.10.2018 10:25

Olen rv 39+6 ja olen huomannut että painoni on noussut aika paljon nyt viime viikkojen aikana. Rv 34 - rv 38 tuli noin 500 gr viikossa lisää mutta nyt viikossa on tullut noin 1000 gr lisää. Kaikki kaikkiaan paino on kertynyt noin 13 kg ja näistä kiloista 8-9 kg on tullut 28 rv jälkeen. Toki kuuma heinäkuu teki sen että kertyi paljon nestettä käsissä ja jaloissa ja neste on kesän jälkeen jäänyt kehossa mutta mietin vaan jos on syytä olla huolissaan painonnoususta? En koe olevani "vaarallisesti" turvoksissa ja verenpaine normaali. Virtsassa ei ole näkynyt mitään outoa. Kun äitini odotti pikkuveljeni hän oli niin täynnä nestettä että ne päättivät käynnistää synnytyksen 10 päivää ennen laskettua aikaa. Tehdäänkö nykyään näin vai pitääkö myös olla muita oireita esim korkea verenpaine tai proteiinia virtsassa?
MLJ
 
Viestit: 3
Liittynyt: 25.09.2018 12:57

Re: Loppuraskauden painonnousu

ViestiKirjoittaja Lanugo » 02.10.2018 17:16

Varmaan tyyppikohtasta. Joillakin sitä nestettä tosiaan kertyy niin vaarallisen paljon, että käynnistetään, mutta se on silloin jo silmin havaittavaa nesteen kertymistä. On aika tyypillistä, että loppu viikoilla painoa vaan tulee reilusti. :) tuo sun tahti on ihan tutun kuulosta omissa raskauksissa. Luulin esikoisesta olevani vesi-ilmapallo. Mutta ei kukaan sanonut missään mun turvotuksesta mitään, vaikka näytin mun nilkkojani esimerkkinä nesteen määrästä. :) mun paras ystävä turpos toisesta lopussa samallailla. Nestettä vaan kerty. Ihan sponttaani synnytys. Tsemppiä turvotukseen. Ananas ja mansikka ovat hyviä nesteen kierrättäjiä. Samoiten kylmä jalkakylpy ja vihreä tee. <3 ja onnea synnytykseen!
Lanugo
 
Viestit: 4
Liittynyt: 30.07.2018 15:40


Paluu Raskausaika