Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Sopiva ikä tulla äidiksi?

Sopiva ikä tulla äidiksi?

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 25.09.2014 18:20

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 480
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Sopiva ikä tulla äidiksi?

ViestiKirjoittaja jannika » 15.12.2014 23:18

Hei! Minun mielestäni sopivaa tai oikeaa ikää ei ole. Itse olen 20-vuotias, melkein 21, kun esikoisemme syntyy tammikuussa 2015, mielestäni en ole nuoresta iästäni huolimatta sen parempi tai huonompikaan. Mielestäni sopiva äidiksi/isäksi on, kun perusasiat ovat kunnossa, sekä terveys, on vastuuntuntoinen ja paljon muuta. Joskus 18-vuotias, on parempi vanhempi kuin esim.40-vuotias :)

Mutten tietenkään tarkoita sitäkään et esim.15-vuotiaana kannattaisi alkaa äidiksi, ei, lapsuus pitää ja nuoruus kannattaa elää, sitten, kun ei enää yöelämä ole se ykkösjuttu (joillaki ei koskaan) niin ehkä sitten? :)
jannika
 
Viestit: 6
Liittynyt: 09.12.2014 22:57


Paluu Raskausaika