Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Liikkeet ja supistukset

Liikkeet ja supistukset

ViestiKirjoittaja Serena* » 17.11.2017 10:34

Moikka!

Olen 33 vuotias toisen lapsen odottaja ja nyt viikkoja 31 kasassa. Lähes läpi raskauden olen kärsinyt liitoskivut ja tästä syystä olenkin ollut sairauslomalla viimeiset kolme viikkoa.

Olen ihmetellyt vauvan liikkeitä jo tovin, sillä vauva "tärisee"? Eilen n.klo 15:30 alkaen iltaan asti vatsani oli lähes kokoajan pinkeä (supistus?) Ja aina, kun käyn vasemmalle kyljelle alkaa vauva "tärisemään" ja sätkimään vatsassa. Testasin viimeyönä tätä useasti ja vaikka vauva muuten oli vatsassa rauhallinen niin vasemmalle kääntyessäni alkoi sätkiminen.

Voiko olla, että vauva joutuu jotenkin ahdinkoon minun ollessani vasemmalla kyljellä sillä liikkeet ovat niin nopeita ja hätäisiä?

Terveisin: superhuolestunut :(
Serena*
 
Viestit: 2
Liittynyt: 15.06.2017 18:20

Re: Liikkeet ja supistukset

ViestiKirjoittaja Jojo » 17.11.2017 20:05

Oon kuullut että tärinä liittyisi siihen kun vauva pissaa. Olisko mahdollista ettet muuten tunne tärinää kuin kyljellä ollessa. Toivottavasti selviäisi pian :)
Jojo
 
Viestit: 80
Liittynyt: 25.09.2017 14:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikkeet ja supistukset

ViestiKirjoittaja Serena* » 18.11.2017 11:36

Oon lukenut myös tosta pissaamisesta, mutta tämä tarkoittaisi sitä, että vauva pissaisi minun kyljellään ollessani n.15 min putkeen. Ja joka kerta, kun käännyn kyljelleni. :D
Ajattelin soittaa neuvolaan maanantaina ja varmistaa tilannetta vielä uudestaan. Olen jo aikaisemmin sinne toimittanut tästä "tärinästä" ,mutta silloin sanoivat olevan normaalia. Nyt huolta aiheutti tämä yhtäaikainen supistaminen ja muutenkin outo meininki. :geek:
Serena*
 
Viestit: 2
Liittynyt: 15.06.2017 18:20

Re: Liikkeet ja supistukset

ViestiKirjoittaja Jojo » 18.11.2017 20:30

Pitkä pissa? :D Joo kannattaa soittaa neuvolaan ja kysellä, aika outoa että noin pitkään tärisee. En oo ennen kuullutkaan että vartin kestäis
Jojo
 
Viestit: 80
Liittynyt: 25.09.2017 14:26
Paikkakunta: Tampere


Paluu Raskausaika