Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Työstressin vaikutus sikiöön/raskauteen

Työstressin vaikutus sikiöön/raskauteen

ViestiKirjoittaja Lilian » 18.07.2018 22:03

Hei!
Raskausviikkoja on kasassa 23 ja kaikenlaista vaivaa on tähän odotukseen liittynyt ja olen ajoittain joutunut olemaan saikulla töistä.
Esimieheni käyttäytyy epäasiallisesti ja syyllistävästi minua kohtaan ja vain lisää työstressiäni, joka on jo aikamoinen itsessään. Tippaakaan ymmärrystä tai tukea ei liikene.

Olen yrittänyt päästä tilanteessa henkisesti "niskan päälle", mutta se on aika mahdotonta. Epäilen osan vaivojeni, mm. sykkeen nousun, supistusten ja jatkuvien kipujen johtuvan henkisestä kuormituksesta.

Olen päättänyt mennä vauva edellä, mutta työmoraali ja taloudelliset syyt painavat mieltä, jonka takia en ole levännyt mielestäni tarpeeksi.
Miten paljon stressi ja henkinen pahoinvointi vaikuttaa sikiöön tai raskauden kulkuun?
Suurin pelkoni on, etten uskalla olla tarpeeksi itsekäs ja vauvani kärsii siitä.
Lilian
 
Viestit: 16
Liittynyt: 17.04.2018 20:56

Re: Työstressin vaikutus sikiöön/raskauteen

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 21.07.2018 23:16

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika