Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Miten ja koska kertoa esimiehelle raskaudesta

Miten ja koska kertoa esimiehelle raskaudesta

ViestiKirjoittaja soontobemom » 18.04.2018 16:37

Hei,

Olen aloittanut uuden työsuhteen 6 viikkoa sitten ja saanut nyt tietää olevani rauskausviikolla 5+1. Laskettuaika on ilmeisesti juuri ennen joulua. Työsuhteeni on määräaikainen joulukuun loppun saakka, mutta aloitettuani on ollut puhetta, että työsuhdetta mahdollisesti jatketaan seuraavalle vuodelle. Työpaikassani ei makseta kertyneistä lomapäiviä, vaan ne pitäisi pitää työsuhteen aikana tai siirtää seuraavalle sopimukselle. Äitiyslomani alkaisi marraskuun lopulla. Eli käytännössä tämä tarkoittaa, että minun tulisi pitää 20 päivää lomaa vielä tämän vuoden puolella. Tämä väistämättä vaikuttaa työporukamme kaikkiin jäseniin, sillä varsinkin syksy on työpaikallani kiireistä aikaa.

Miten ja koska minun tulee ilmoittaa raskaudestani esimiehelleni? Olen täysin varma, ettei sopimustani jatketa sen vuoksi, että jään äitiyslomalle jo ennen tämän sopimuskauden loppua. Tilanne on niin ahdistava, että vaikka yleensä olen suoraselkäinen ja itsevarma, tämä asia aiheuttaa minulle vatsanväänteitä.
soontobemom
 
Viestit: 13
Liittynyt: 18.04.2018 16:24

Re: Miten ja koska kertoa esimiehelle raskaudesta

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 20.04.2018 18:05

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 479
Liittynyt: 27.05.2014 14:51


Paluu Muut aiheet