Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Influenssarokote

Influenssarokote

ViestiKirjoittaja Doc » 15.09.2017 09:56

Näin infektiokauden lähestyessä muistuttelisin influenssarokotuksen ottamisesta. Raskausaikana otettu influenssarokote antaa hyvän suojan myös syntyvälle lapselle influenssaa vastaan.

Alle 3-vuotiaat sairastavat kaikista ikäryhmistä eniten influenssaa ja myös jälkitaudit ovat heillä yleisiä. Lapsi voi saada itse influenssarokotteen vasta 6 kk iässä, joten vastasyntynyt on aika suojaton influenssaa vastaan, jos äitiä ei ole rokotettu raskausaikana.

Influenssarokotteelle vasteen saamiseen menee noin kaksi viikkoa, joten rokote kannattaa ottaa hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa. Raskaana oleville rokote on ilmainen, mutta yleiset rokotukset alkavat vasta loka-marraskuulla. Jos kuitenkin synnytys kohdallasi lähestyy, niin rokotteen voi jo saada omakustanteisesti, sillä rokotteita on jo saatavilla apteekeista reseptillä (Vaxigrip Tetran hinta on noin 16 €). Itse sain rokotteen tällä viikolla neuvolassa, kun hommasin rokotteen itse.

Lisää tietoa influenssasta löytyy THL:n sivuilta: https://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/ ... e#Annostus
Doc
 
Viestit: 9
Liittynyt: 03.05.2017 17:33

Paluu Muut aiheet