Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Korvaako kela sairasloman koodilla 51.0

Korvaako kela sairasloman koodilla 51.0

ViestiKirjoittaja emilija » 24.09.2023 07:07

Hei,

Olen noin 4 kk heräillyt joka ikinen yö monta kertaa yössä. Heräilyt johtuvat raskauden aiheuttamista oireista mm. rajuista suonenvedoista.
Olin viikon sairaslomalla ja neuvolalääkäri kirjasi saikkulappuun diagnoosin ei-elimellinen unettomuus ja ICF-koodi F51.0.

Työnantaja kyllä maksoi palkan tuolta ajalta. Olen taas ollut töissä, mutta unen laatu ei ole parantunut, päin vastoin, ja olen tosi väsynyt töissä ja vapaalla.. Jos menen uudestaan lääkärin puheille ja saan samalla diagnoosilla saikkua niin korvaako kela sairasloman, eli onko se palkallinen sairasloma? Ymmärtääkseni kaikkia F-koodilla kirjattuja saikkuja ei korvata eli ne ei ole palkallisia.
emilija
 
Viestit: 8
Liittynyt: 14.03.2023 12:44

Re: Korvaako kela sairasloman koodilla 51.0

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 29.09.2023 19:02

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 762
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Muut aiheet