Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

vatsalihasten erkauma

vatsalihasten erkauma

ViestiKirjoittaja Silmu11 » 25.03.2018 05:34

Hei. Olen 40-vuotias ensisynnyttäjä raskausviikolla 36. Haluaisin saada yleistä tietoa vatsalihasten erkaumasta ja etenkin sen ehkäisystä ja hoidosta. Olen lukenut asiasta internetistä, jossa on paljon monenlaista tietoa. Koetin kysyä asiasta neuvolalääkäriltä, jonka vastaus oli ettei minun tarvitse asiasta huolehtia ja että mitään erityistä äitiysfysioterapiaa ei ole saatavilla/olemassa. Vatsalihakset kyllä palautuvat itsestään hänen mukaansa. Tiedän kuitenkin sen verran että ihan aina näin ei käy ja haluaisin omalla kohdallani ehkäistä esimerkiksi tulevaisuuden selkävaivoja. Olen koko aikuisikäni kärsinyt alaselkä- ja niska-hartiavaivoista enkä haluaisi että nämä vaivat pahenevat synnytyksen jälkeen. Mistä voisin saada luotettavaa tietoa aiheesta kun sitä en terveydenhuollon ammattilaiselta saanut?
Silmu11
 
Viestit: 3
Liittynyt: 14.11.2017 09:36

Re: vatsalihasten erkauma

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 26.03.2018 18:36

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Hyvinvointi